maandag 13 december 2010

Een Vosje

Vanochtend even bij de fietsenmaker een setje Tacx derailleurwieltjes erin gezet , deze waren op het moment van de beurt niet voorradig dus dan doen we het iets later.
Vanmiddag naar het werk gefietst en net even na Oostzaan begon het te sneeuwen en tot overmaat van ramp schoot mijn kettingbuis ook nog uit zijn rubber zo over m,n tandwiel dus draaien deed het tandwiel niet meer , even pielen en hij was weer los en daarna weer vastgezet in het rubber , morgen even een tie-ribje erom heen.
Gelukkig hield het om 18:00 op met sneeuwen in amsterdam , ik was nog op m,n werk , en ik hoopte dat de temparatuur ook nog ff tot 23:00 boven nul zou blijven .
Helaas was het -1 graad toen ik op weg ging naar huis maar wonderwel was het niet glad.
Bij het asiel in Oostzaan dacht ik een kat te zien oversteken maar in het voorbijrijden zag ik dat het een klein vosje was die me met zijn grote kijkers aankeek , hij vond het zeker te koud in de polder en zocht waarschijnlijk beschutting van de huizen , of hij heeft een holletje in het talud van de snelweg.
Leuk m,n eerste vosje gezien.
Koud maar veilig en voldaan thuisgekomen , hopelijk morgen weer.

Groetjes

Geen opmerkingen: