maandag 22 augustus 2011

Lekker rondje


Vanmiddag een rondje van 45 Km gefietst .
Vanuit Zaandam via m,n favoriete weg naar Purmerend alwaar de brug naar de Beemster voor een week lang afgesloten is , nu zal je wel via een andere manier naar de Beemster kunnen maar ik had geen zin om dat uit te zoeken en ben maar via de kanaaldijk en later de zuiddijk naar spijkerboor gereden , net na Purmerend zag ik een paar wielrenners in de verte op hun fiets stappen en ik kreeg even een momentje van RIs maar helaas er stond nogal een aardige tegenwind en ik kon ze niet bijhouden.Het kanaal zelf was drukker dan de kanaaldijk , ik ben denk ik wel een stuk of 12 bootjes tegen gekomen en maar een handvol fietsers op de dijk.
Bij Spijkerboor had ik de keus om links naar Oost knollendam te gaan of rechtdoor tegen de wind in naar de Kogerpolder en dan langs het eiland De Woude weer naar Zaandam , het laatste is gebeurd want van tegenwind word je sterk heb ik gehoord dus het was trappen geblazen richting De Woude.
Vandaar langs de N246 en Marken Binnen en langs Krommenie naar de Provinciale weg en naar Zaandam via de Julianabrug die net open ging langs de Zaanse Schans , lekker knallen de kluft af en nog een paar meisjes afgesneden die het hele fietspad nodig hadden door hun geklets , 1 van de meisjes gaf een schrikgilletje en ik voelde haar band langs m,n arm schampen maar ze hadden het verdiend.
Nog even de bult over de Hoornse lijn over en we zijn bijna alweer thuis.

46,5 Km heerlijk gefietst , gereden tijd was 2 uur en 2 min met een gemiddelde van 22,8 km/uur

Geen opmerkingen: