dinsdag 19 januari 2010

Behulpzaam als altijd

Vandaag was er geen gladheid en kon ik aardig door fietsen vanochtend , op de terugweg naar huis liep er een oudere man met fiets aan de hand op het fietspad en iedereen fietste voorbij hem , ik ook , in het voorbijgaan zag ik dat de man een lekke band had en ik heb altijd plakspullen bij me dus je raad het al , gerritje heeft even de band geplakt van de 92 jarige meneer , de man moest nog helemaal naar oostzaan en hij liep in adam noord , hij wilde mij betalen maar ik zei , koop maar een bloemetje voor uw vrouw . en dat zou hij doen.
Heerlijk trouwens weer hoor op de fiets naar het werk .

5 opmerkingen:

Wilfred Ketelaar zei

Kijk... en zo hoort het ook. Ik heb op m'n open ligger geen bandenplakspul, maar in m'n Mango (die over een paar weekjes klaar is), komt er wel een setje te liggen. En ik krijg nog een snelcursus bandenplakken van de heren bij de Ligfietsgarage Groningen. Voor mij is het al weer een tijd geleden dat ik moest 'plakken'.

marcel beekmans zei

kijk ger. doe je goed he!

uhh wilfredje... zal slimmer zijn als je onderweg gewoon ff je binnenband vervangt als je lek rijd.... dan kan op hedcorerdes ketelar op je gemakkie plakken!

Mick zei

Je raadt het al, ook mijn oordeel is positief over je actie.
Wel zou ik terughoudend zijn met opmerkingen over "zijn vrouw" tegen iemand van die leeftijd...
Voor 't zelfde geld is die er niet meer. Of heb je 'n diepte-interview gehad onder 't plakken?

Gerrit zei

yep Mick , hij had al verteld dat zijn vrouw aan dementie leed en thuis was met een oppas.

Gerrit zei

Wilfred , plakken voor mezelf doe ik onderweg ook alleen in noodgevallen , ik gooi er meestal een nieuwe of geplakte band in en plak de stukkende thuis wel weer.