zaterdag 27 maart 2010

Oefenen met de GPS

Vandaag een van tevoren berekende route gefietst ,alleen de gps ziet dit als track en moet dus trackback navigeren , dat betekent ook dat ik bij het eindpunt begin .
In dit geval was het eindpunt ook het begin omdat ik een rondje gepland had maar hoe is dat bijvoorbeeld met een route naar een ander Eindpunt ?
Alla , we komen er wel , ergens halverwege was het apparaat de weg kwijt (of ik) en liet me in een rondje rijden maar op een gegeven moment zag ik weer iets bekends en zorgde ik ervoor dat ik weer op de route kwam , goed , verder met navigeren tot vlak bij het begin of eind en het apparaat wilde me weer een rondje laten doen aan de aanwijzingen te zien .
Nog maar even verder oefenen , wel lekker gefietst toch weer 31 Km.

1 opmerking:

Mick zei

Wat ik gedaan heb met m'n Legend is bij de Routering Instelling 'Volgend afslagscherm' op 'Uit' gezet. Je kunt dan gewoon zelf bepalen of je de route of track aanhoudt zonder dat 't apparaat gaat protesteren en aan gaat bieden opnieuw te berekenen.
Dat rijdt 'n stuk relaxter vind ik. Ook of je van A naar B of van B naar A rijdt maakt dan niet meer uit natuurlijk.