maandag 26 april 2010

Verdere verbeteringen


Tijdens het fietsen met de GPS kwam ik erachter dat mijn ogen wat slechter worden , dit wist ik al vandaar dat ik een leesbrilletje heb maar tijdens het fietsen is dat eigenlijk geen optie.
Omdat de GPS op mijn stuur zit en dus eigenlijk te dichtbij heb ik naar aanleiding van een item in de zelfbouwhoek op ligfiets.net zelf een steuntje gemaakt van een buisje aluminium wat op de stuurstang komt en waardoor de gps verder van mijn ogen is en ik hopelijk de Track beter kan zien.
Het Item in de zelfbouwhoek beschrijft een dubbel houdertje maar dat kan bij mij niet omdat er maar 1 kant van mijn stuurstang vrij is , de andere kant is bezet met Rem en Schakelkabels dus moest het model anders worden.
Het voorbeeld van het buisje komt uit de Catalogus van de duitse firma Rose Versand (bedankt Elmi) en staat daar te boek als computersteun.
Nu is een fietscomputer veel lichter als een GPS dus hoop ik dat de bevestiging stevig genoeg is , ik heb de dikste Tie-rib gebruikt en voor mijn gevoel zit het vast genoeg maar dat gaan we van de week even testen tevens kom ik er dan achter of de GPS ver genoeg van mijn ogen af is en ik de geladen track weer kan volgen.
De foto,s laten genoeg van het geheel zien om duidelijk te zijn.

1 opmerking:

Mick zei

Da's toevallig! Ik ben net bezig met het fabriceren van 'n nekbeugel-GPShouder. Zoiets als wat Bob Dylon gebruikte om z'n mondharmonica te ondersteunen.
Voor op de trike en eigenlijk iedere liggert.
Zonder dan weer 'n (stuur) beugel te hoeven hebben voor ieder voertuig apart...