zaterdag 20 september 2008

Spaak perikelen











Van de week is m,n fiets voor de tweede keer in een maand tijd naar de fietsenmaker geweest voor iets wat ik eigenlijk zelf zou willen leren.
Het gaat nl. om m,n spaken , de wielen kraakten zo erg dat ik het zelfs in
m,n trappers voelde .
Het voorwiel was het ergste , deze krijgt natuurlijk ook het meeste te verduren
met al die kuilen en bobbels , ik wou dat ze in tuindorp Oostzaan eens opschoten met de riolering , want daar moet ik bijna iedere dag langs.
Volgens de fietsenmaker zaten er wat spaken te strak in het voorwiel en
de spaakdoorvoer door de velg heeft hij gesmeerd . ???
Het kraken van het achterwiel kwam vlgs hem doordat m,n tandwielkrans lossig
zat (niks van gemerkt) maar goed we geven hem het voordeel van de twijfel.
Volgende keer voor onderhoud maar weer eens naar de ligfietswinkel in A,dam.
Dan kunnen ze daar gelijk eens kijken of de wielen wel goed gespaakt zijn voor
wielen met schijfrem , want dat schijnt ook weer anders te worden gespaakt
als een wieltje zonder schijfrem.

Erg spannend zijn de woon / werk ritjes niet dus veel is er niet te vertellen
hopelijk krijg ik vrij en kan ik 3 oktober naar het herfsttreffen in Huizen ,
lijkt me superleuk.

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

hej man,
als je slim bend ja je idd gewoon in het gevolg naar de ligfietswinkel, zij hebben er tenminste verstand van!

nog vele kilometers toe gewenst!

groetjes marcel,

marcel beekmans zei

lijkt me gzellie!
ik kom echter enkel op zaterdag, woon in amsterdam, dus kan zo ff op en neer scheuren, het moet echt leuk wezen:d ben erg benieuwt