zondag 16 november 2008

Gewone fiets


Zo , na vandaag weet ik weer waarom ik ben gaan ligfietsen.
Omdat de ligger in onderhoud is de komende week was ik vandaag op de bukker (Gazelle Torrente) naar m,n werk.
Het fietsen op zich was in het begin een beetje vreemd en de snelheid viel me alles mee , kan ook niet anders want op een ligger gebruik je voor de voortstuwing alleen je benen en met een bukker kun je nog eens gaan staan om meer kracht te zetten , dus de spieren zijn er wel.
Maar het grote nadeel is gewoon dat je naar de straat kijkt en niet vooruit en dat steunen op je handen en het optillen van je hoofd om gewoon vooruit te kijken zijn allemaal dingen die een ligger toch veel voordelen geven tov een MTB of Racefiets .
Vanavond op de terugweg had ik een klein beetje wind tegen en dat merk je ook gelijk.

Nee , ik zal blij zijn als m,n fujin weer klaar is maar ik was toch ff gered want ik was 2 dagen met de auto naar het werk gegaan en eigenlijk miste ik het fietsen alweer dus vandaar de keus voor de andere fiets voor een paar daagjes.

2 opmerkingen:

Okkie zei

hihi, doet me denken aan een andere blogger die zijn ervaring beschrijft als hij na z'n eerste paar maanden op de hurry weer eens op z'n bukker stapt:

http://www.struikelaar.nl/pivot/entry.php?id=1197

Gerrit zei

Die kon ik nog niet maar inderdaad , na 2 1/2 jaar op een ligger voelt het echt zo aan , ik kon het alleen niet zo mooi onder woorden brengen als bovenstaande persoon in de link.