donderdag 13 november 2008

Regenachtig maar toch droog

De laatste dagen met het woon / werk verkeer toch droog overgekomen , ongelooflijk maar waar .
Gerrit ging gewoon op het fietsje om 5:15 naar z,n werk en lekker tussen de buien door .
Morgen gaat de Fujin voor een grote beurt naar de dealer , ik heb ong. 10000 km gefietst met ketting en tandwielen en ik weet niet wat de vorige eigenaar met dit setje gefietst heeft maar volgens de dealer was de ketting aan vervanging toe , verder moeten er nog wat andere dingetjes aan gebeuren zoals een rubber bij de vering en de vering zelf gaat niet echt soepel dus ze kunnen zich uitleven.
Hopenlijk heb ik m gauw terug.

Totaal gefietst dit jaar 3451 Km

Groetjes

5 opmerkingen:

sunrider16 zei

hey sportiefe kerel:P

hoelang ben jij je fietsje kwijd dan? maar heeel top weer is het toch niet!!

ik heb even setje Stickerset 3d Safety Reflex Blok Groen besteld voor de sunnie als het goed is komen die morgen binnen, ook het flevodakje verwacht ik morgen weer terug vandaag even met flevobike gebeld, en zij hadden het doen repereren!, dus kan zondag as droog toeren met ALF, al vind ik zonder dakje wel lekkerde rijden!! scheeld snel 8 km/h hoor!

Gerrit zei

waarschijnlijk krijg ik m vlg week vrijdag weer terug maar hoop eerder.

Mick zei

Je vroeg trouwens op Marcel's blog wat ik voor doek voor de wieldoekjes gebruik.Dat is stof geknipt uit 'n 'Pech onderweg'-vestje dus reflecterend geel (of oranje) met metaliekstrepen:
Voor mij geen donkere gereformeerde-onderjurkstof meer!
Met alle respect natuurlijk (voordat ik weer ''n naam krijg'...).

Gerrit zei

dank je mick , en dan aan 1 kant van het wiel of in het midden of aan beide zijden ? ik heb geen idee hoe je dat vastzet.
ik heb nog wel een paar van die hesjes , maar eens proberen dan.

Mick zei

Nou het zit tegen de voorwielen van m'n Alleweder, aan 1 zijde dus.
Bij zo'n velomobiel is 't effect ook veel groter dan bij 'n tweewieler omdat de wind anders (voluit) in de wielkasten kan wat 'n behoorlijk remmend effekt heeft.
De snelheid van de Quest is ook voor 'n groot gedeelte te herleiden op het feit dat de wielen helemaal 'inpandig' aangebracht zitten. De draaicirkel is daardoor wel groter natuurlijk, maar 't snelheidsverschil is toch wel aanzienlijk.
Bij tweewielers scheelt 't ook wel iets maar 't maakt ze ook zijwindgevoeliger: Bovendien is 't lastiger aan te brengen omdat 't dan aan 2 kanten moet komen met 'n uitsparing voor de as.
Als je evengoed wil experimenteren raad ik je aan dat vooral met 't achterwiel te doen.'n Groter aerodynamisch voordeel kun je bereiken door 'n staartstroomlijn te maken/ op de kop te tikken:Die kan bovendien als (afsluitbaar) bagagecompartinent dienst doen.
Groeten!