woensdag 29 oktober 2008

rondje Spijkerboor


Wat een lekker weer vandaag om te fietsen, helaas kon ik pas s,middags weg omdat de achterband van de snorbrommer van m,n vrouw lek was dus die moest eerst naar de maker , dus wiel eruit en weggebracht en een half uur later weer opgehaald en ingebouwd .
om een uur of 1 vertrokken op weg naar oostzaan dan naar purmerend en aan deze kant van het kanaal gebleven omdat het pontje niet meer vaart vlgs mij , het kanaal lag er als een spiegeltje bij en ik begon zelfs een beetje te zweten door het zonnetje.
Precies op de helft aangekomen van het ritje even een zijweggetje in om een foto te maken van het monument voor de bemanning van drie vliegtuigen die in de polder wormerland in 1943 zijn neergeschoten door de duitsers.
Op die plek even wat gedronken en gegeten en een praatje gemaakt met een stel uit uitgeest die ook lekker aan het fietsen waren.
De man vertelde dat z,n zoon deze week z,n mango kreeg die hij vorig jaar besteld had en zo praatten we nog even verder en ging ik even later als eerste weer op rit.
Het pontje bij spijkerboor lag er heel stilletjes bij dus ik had goed gegokt en ging richting oost Knollendam en vandaar naar de Wormer en via de Zaanse Schans waar de toeristen maar blijven komen weer richting huis.

Ritafstand 43 Km
gem. Snelheid 25,8 km/uur
totaal gefietst dit jaar 3287 Km

1 opmerking:

marcel beekmans zei

hey kerel, ik was net verhal aan tyoen!!! , de versnelligs kabel van de nazca is stuk gegaan tijdje geleden waardoor ik enkel het grote blad voor schakelen kon, opzich wel te doen hoor, maar heb m'n knie maar ff goed rust gegeven! van de week kom er een nieuwe shift op, die heeft de ligfietswinkel bested, kabel was gebroken in het systeem, en dardoor kon er gen nw kabel in,

de remmen van de sunrider loopt aan, zowel lings als rechtm dys even langs de ligfietwinkel, klein iets dus!! maar de boom is hersteld door mick gelukkig!!!! scheld erg , zondag ga ik met de alf mee als de remmen het doen !!!