zondag 20 september 2009

Dam tot Dam Fietsclassic 100KM






Wat zal ik er van zeggen

in 1 woord GEWELDIGGENOTEN .

Deze rit begon voor mij niet op de dam te amsterdam want ik had geen zin om het stuk Zaandam , Amsterdam 3 keer op een dag te rijden .
Dus ik sloot me in Oostzaan bij Marcel en een paar duizend bukkers aan , even later zag ik ook Victor Rinia op een mooie M5 en bij het eerste Stempelpunt in Oost-Graftdijk zagen we Jules en Elly op hun M5, s en een groene Quest die we niet meer gezien hebben.
Na de eerste stempelpost kwamen we onderweg een valpartij tegen waarvan elly later zij dat die man er echt niet goed uitzag , zij passeerde hem later als wij en dat wij er voorbij reden zag het er nog goed uit .
Verder naar de Stempelpost in Monnickendam via Middelie , Oosthuizen en Edam en vandaar via Uitdam en Durgerdam weer naar de Dam in Amsterdam .
Ergens te Edam ofzo reed ik Elly nog aan , zij remde voor een kruising en ik keek langs haar naar een naderende auto en zag te laat dat zij remde , ik vol in de remmen en gleed zo door met m,n Tandwiel in haar mooie M5 en daar lagen we alletwee op straat .
Gelukkig geen beschadigingen aan fiets en lijf , alleen mijn ego kreeg een knak en een zere bil maar al blij dat Elly niks had en dat we alletwee door konden.
Voor de rest ging het vandaag erg hard en had ik er zin in , Hele stukken met 35 achter groepjes renners gereden en nog nooit zoveel bukkers ingehaald maar ook zelf weer ingehaald worden bleef niet uit natuurlijk.
Gezellige dag , hard gereden , volgend jaar 140 Km en we hadden prachtig weer natuurlijk.
Marcel heeft me nog even naar de pont gebracht en daar zwaaiden we elkaar tot ziens.

Groeten en tot ziens op het Herfsttreffen

Vandaag 110 Km gereden

Geen opmerkingen: