dinsdag 8 september 2009

Groot Dilemma


Vandaag moest ik voor een VOP cursus naar het werk en aangezien het mooi weer zou worden en het mijn vrije dag was heb ik besloten om na de cursus maar een fiks rondje te gaan fietsen.
Het rondje ging vanuit huis naar m,n werk in amsterdam en na de cursus de waterzak gevuld en via het nieuwendammerdijkje richting Durgerdam gefietst , alwaar ik werd opgehouden door een auto die moest wachten voor een bus , erg smal daar.
Verder over de dijk richting monnickendam met een lekker gangetje , weinig fietsers dus m,n maximale snelheid kwam op de dijk lekker hoog uit nl. 41 Km/uur , helaas moet je tussentijds de dijk (of het fietspad een paar keer verlaten) en dan kom je ook gelijk best wel hoge drempels tegen , beetje jammer , en na Monnickendam vind ik de ingang van het tunneltje om over te steken een beetje brak liggen.
Verder richting Overleek , wat een mooie polder is dat daar, ook een nieuw land ontdekt genaamd varkensland , daar spreken ze denk ik varkens.
Vanuit Overleek door naar Ilpendam en door de purmer naar Purmerend en vandaar via de Wijdewormer weer naar huis.
Wat is nu het Dilemma ? Moet ik nu alle kilometers bij de recreatiekolom zetten of de eerste 14 km in de woonwerkkolom , het eerste deel was nl. naar het werk , ach wat maakt het ook uit , voor het theorie gedeelte VOP ben ik geslaagd en een mooie rit van 48 km naar huis wat wil ik nog meer .
En voor de mensen die het niet weten VOP staat voor Voldoende Onderricht Persoon en gaat over de Nen normen, en hoe je veilig elektra motoren kunt resetten en aansluiten in Laagspanningsruimtes . (EBR,s)

Ritafstand vandaag 62 Km , Gemiddeld met 27,7 KM/uur en een maximum van 41 Km/Uur.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

leuk rondje:P je had er lekker weer bij!! ik ben beetje door door markenbinnen en zaamdam gereden en daarna ff bakkie gedaan in koog a/d zaan,maare jou'n rondje is leuker:P