zondag 17 oktober 2010

De LEL


Zaterdagavond 23:15 Bij thuiskomst uit het werk de fiets geprepareerd voor de wedstrijd L.E.L het prepareren betekent dat het hoofdsteuntje eraf gaat en de bagagedrager en de verlichting om maar zo weinig mogelijk ballast mee te nemen.
Na nog wat gepraat te hebben met moeders de vrouw zijn we op tijd naar bed gegaan want het is weer vroeg dag morgen.
Om 09:00 opgestaan , gegeten en eten voor mee klaargemaakt , de drinkzak gevuld met limonade en de hond uitgelaten , nog even de bandjes opgepompt en rond 11:00 van huis gegaan om rond 12:15 bij de dijk in lelystad aan te komen ,ruim op tijd.
Na wat begroeten van bekenden de fiets uit de auto gehaald en omgekleed om even een paar km warm te gaan draaien , transponder voor tijdregistratie aan de fiets bevestigd en om 13:00 mocht de eerste deelnemer vertrekken voor de 50Km tijdrit , vanaf nu zal er elke twee minuten iemand starten en ik stelde me op in de startrij met achter mij Wendy die vorig jaar net achter mij finishte dus dat was voor mij een motivatie om haar voor te blijven , dit is helaas niet geheel gelukt.
Er stond een stevige wind over het Ijsselmeer en ik kon de snelheid maar net op 25/26 km per uur houden met als gevolg dat wendy na 7 km fietsen langszij kwam en even op krachten kwam en na een paar minuten iets ging versnellen , langzaam verdween zij uit mijn gezichtsveld , ik wilde m,n krachten een beetje sparen voor de terugreis met windje mee , ongeveer 1 km voor het keerpunt kwam ik wendy tegen die al op de terugreis was.
Na het keerpunt gaat de weg een stuk omhoog en ik had vreselijk veel moeite om boven te komen maar de snelheid kon nu een stuk omhoog naar 30/31 km per uur en ik had hoop om wendy nog in te halen ,ik wilde namelijk geen laatste worden.
Na de laatste verhoging van de dijk liep de snelheid op naar 33 km / uur en dit kon ik aardig vol houden totdat ik in de verte wendy ontdekte dus moest er nog een schepje bovenop op ongeveer een 1 kilometer voor het eind had ik haar ingehaald alleen was dit net niet genoeg om in het klassement sneller te zijn als zij.
Wendy heeft me verslagen , wat een powervrouw .
Gelukkig voor mij was er iemand iets langzamer als ik dus ik ben niet als laatste geeindigd.
De nummer 1 ging helemaal als een speer met 59 km/uur , en ik kwam op een gemiddelde snelheid van 28,4 km/uur uit , dit is een 1 km per uur langzamer als vorig jaar met als verschil dat er vorig jaar veel minder wind stond.

Mango 54 heeft de foto,s gemaakt , met dank hiervoor

Geen opmerkingen: