zondag 10 oktober 2010

prachtig fietsweer

Net als vorig weekend met het herfsttreffen wat ik door eigen schuld heb gemist is het dit weekend ook weer prachtig weer.
veels te laat opgestaan en na het eten gelijk de fiets gepakt om een stukje te gaan fietsen .
Het werd mijn zelf samengestelde trainingsrondje langs Spijkerboor van 42 Km.
Door de drukte op de fietspaden werd het niet echt een trainingsrondje , het begon al in de polder Oostzaan , met tegenwind en een gangetje van 26 km/uur moest ik diverse keren inhouden om fietsers veilig te kunnen passeren , in het Twiske richting Purmerend werd ik opgehouden door een skater die pas na 2 maal toeteren aan de kant ging .
Op het fietspad naar Purmerend haalde ik met tegenwind twee racefietsers in maar niet lang daarna kon ik stoppen voor een aanstormende trein en stonden zij achter me te wachten.
Na Purmerend kreeg ik eindelijk de wind schuin mee en kon de snelheid erop , met een gangetje van 34 km/uur scheerde ik langs de Kanaaldijk waar een viswedstrijd werd gehouden , en natuurlijk moest ik vol afremmen voor het mannetje dat de controles uitvoert en op zijn vouwfietsje stapte terwijl er ook een tegenligger aan kwam en de doorgang krap werd , het was trouwens erg druk met auto,s ook op de kanaaldijk.
Op het stuk naar oost Knollendam toe had ik de wind vol mee en haalde ik een racefietser met 37 km/uur in.
Zelfs in Oost knollendam werd ik opgehouden, terwijl je daar door de steentjes toch al niet zo hard kan gaan, door elkaar passerende auto,s die natuurlijk op het smalle stuk niet makkelijk langs elkaar konden .
Op de Zaanse Schans was het door het mooie weer ook druk en het losliggend grind op het fietspad aldaar is nog steeds niet opgeruimd.
Een volgende hindernis dook op ,op de Leegwhaterweg moest ik weer afremmen voor 3 fietsters naast elkaar en een stuk verderop werd een grote groep fietsers ingehaald door 2 scootertjes die op armgezwaai van mij helemaal tegen de fietsers aan kropen om mij ruimte te geven.
na deze tocht met hindernissen even thee gedronken bij mijn moeder in het verzorgingstehuis en na een half uurtje weer op huis aan gegaan alwaar ik een lekkere douche genomen heb.


42 km gefietst , gemiddelde snelheid door al het oponthoud maar 24 km/uur.

Geen opmerkingen: