zondag 8 mei 2011

Even naar Sinner in Groningen


Zoals de meesten wel weten heb ik een Mango+ besteld , maar de kleur nog niet in het echt gezien.
Omdat mijn zwager zijn verjaardag vierde en op de camping zat in Tynaarloo was ik toch in de buurt dus samen maar even naar Sinner ligfietsen in Groningen gegaan.
Ik heb vanaf een foto de kleur besteld en wilde dus de kleur wel even in het echt zien en aangezien sinner een open dag had was dit de uitgelezen kans om m,n Mango plus in het echt te bekijken .
En tot mijn grote genoegen is de mango+ in het echt nog mooier als op een foto.
We kregen een uitgebreide rondleiding van arjen en zagen wat nieuwe ontwikkelingen aan de Mango + zoals een verbeterde remhevelophanging , snel te verwisselen tandwiel van de tussenas en meer spectaculair een verbeterde aanhanger bevestiging , als je aangeeft dat je een aanhanger mee gaat trekken dan wordt er een plaatje metaal in de huid van de mango aangebracht waar met een bout de trekhaak van bijv. een cyclone in aangebracht kan worden,ik mocht met eigen handen de stevigheid voelen van dit systeem en geloof me , het is sterk !
Enige nadeel is lijkt mij dat de kar niet recht achter de fiets hangt , hij zit er net naast waardoor de combinatie breder word en dat betekent meer uitkijken bij paaltjes en passeren van fietsers , maar vlgs arjen zwabbert de kar door deze ophanging niet.
En groot voordeel is dat als je de kar niet mee trekt je de trekhaak ook makkelijk kunt verwijderen en het boutgat afdicht met een rubber dop , en voila , je ziet er niks meer van.
Na afscheid genomen te hebben weer terug gegaan naar de camping en verder gefeest.
Voor degene die het nog niet weten , ik heb ook alvast een nieuwe blog gestart , zo heb ik ook een bij passende naam gevonden en geclaimd , nl Blauwemango

400 Km gereden , met de auto wel te verstaan dan. :-)

Geen opmerkingen: