donderdag 19 mei 2011

Schoonmaak

Na de ritten naar en van het Paastreffen en de vele woon werk ritjes begon de ketting af en toe van het tweede blad te gaan en het geheel maakte ook wat meer geluid.
Mijns inziens kon dat komen door twee oorzaken , 1: de nieuwe versnellingskabel rekt iets uit en 2: de ketting en het Tandwiel zijn gewoon vuil of vet of beide.
Dus vanmiddag was het in het zonnetje heerlijk om aan de fiets te werken dus alles maar schoongemaakt en opnieuw gesmeerd , en wat blijkt het schakelen gaat weer als vanouds en de ketting schakelt niet meer uit zichzelf naar een ander tandwiel , dus de oorzaak was gewoon vuil of vet.
bij het uittrekken van de overal was ik te lui om de schoenen uit te doen dus ik heb een partij zitten pielen , erg dom , en uiteindelijk toch maar even de schoenen uit gedaan en toen was het uittrekken zo gebeurd .
Dit karweitje is straks met de Mango verleden tijd als ik het goed begrepen heb.

1 opmerking:

Erwin zei

"Dit karweitje is straks met de Mango verleden tijd als ik het goed begrepen heb."

Ketting schoonmaken? Wat is dat ook alweer.... Oh ja! Dat is wat ik vroeger wel eens gedaan heb op een bukfiets! Nooit nodig geweest op de Strada :)