zondag 27 april 2008

Ronde van Noord Holland 26-04-08

Vandaag was het dan zo ver , de ronde van noord h.  110 Km .
Ik had om 08:30 afgesproken met andreas bij de sporthal in Oostzaan dus het was vroeg op.
Een ontbijtje van een paar geroosterde broodjes , banaantje en een bakje yoghurt met wat cornflakes ging er in , daarna even een paar maal naar kamer 100 (wc) en op weg naar Oostzaan.
Het was daar al een drukte van belang met allemaal bukkers , dit was niet zo erg want dan kon ik andreas op z,n M5 er makkelijk uithalen , dit bleek dus andersom te zijn.
Na het inschrijven zijn we gelijk van start gegaan door Polder Oostzaan naar de Wormer en naar krommeniedijk waar we langs het Fort richting Uitgeest gingen.
We hebben deze dag ook aardig reclame gemaakt voor de ligfiets want we vielen goed op tussen al die gewone fietsers.
Door Uitgeest ging het naar Limmen langs de bloembollenvelden , helaas geen foto,s want het toestel was ik weer eens vergeten.
Via Limmen naar Egmond binnen en verder naar Egmond a/d Hoef richting Bergen waar de controlepost was en tevens hebben we daar onze bidons gevuld samen met onze magen.
Onder de gewone fietsers hadden we al een valpartijtje gezien en ook nu was het weer raak , gelukkig gebeurde het een stuk voor ons zodat we er op konden reageren.
Via het duurste laantje van Nederland in Bergen gaat het richting Schoorl , Schoorldam , zo richting N-Scharwoude ,Verlaat, Spanbroek, Zandwerven (nooit van gehoord), Spierdijk (was ik al eens op de fiets geweest) naar De Goorn(nooit van gehoord) naar Avenhoorn waar we op een terrasje even wat gedronken hebben .
Inmiddels begon ik m,n benen al aardig te voelen en we moesten nog 30 km , maar goed , even wat rustiger aan doen .
Toch af en toe nog wat angsten uitgestaan als zo,n peleton racefietsers ons inhaalden want ze gingen af en toe heel dicht langs ons.
Vanaf Avenhoorn ging het door naar de Midden Beemster waar de laatse controle was en daar heb ik afscheid genomen van andreas die in Stompetoren woont en niet door wou naar Oostzaan om dan het hele stuk weer terug te fietsen. (ik geef m nog gelijk ook) hij had toch al de kilometers erop staan.
Vanuit de Beemster naar Purmerend en via Het twiske naar de eind controle in Oostzaan alwaar ik 125 km op de teller had staan en de eerste 5 minuten even moest uitrusten , gelukkig hoef je daar op een ligfiets niet voor op te staan.
Na het verkrijgen van het eindstempel en het Tegeltje ter herinnering aan de prestatie ben ik heel rustig naar huis gefietst , onderweg door een paar jongens in een golfje nog uitgedaagd voor een wedstrijdje maar na uitleg reden ze lachend door.
Zoals gezegd geen foto,s omdat ik het toestel weer vergeten was.
Andreas , ik vond het gezellig en bedankt voor het meeslepen af en toe op het eind.

Groeten van gerrit     Totaal km dit kaar 918

Helaas las ik s,avonds in de krant dat een 44 jarige fietser van de 160 km in Bovenkarspel door een valpartij ernstig hoofdletsel heeft opgelopen en opgenomen is in het ziekenhuis.
ik wens hem en zijn familie sterkte.

Geen opmerkingen: