zaterdag 21 augustus 2010

Winderig Rondje


Vandaag na 1,5 week niet gefietst te hebben vanwege een vakantietje moest ik even op pad , de fietsclub DTS gaat morgen een rondje west Friesland doen van 100Km maar dat is me even teveel dus ga ik een gedeelte daarvan doen.
De track van Rondje West friesland in de GPS geladen , de waterzak gevuld ,een paar broodjes en een banaan mee en op pad .
Met de nieuwe bril heb ik totaal geen moeite meer om de track op de gps te zien en het rijd dan ook heerlijk.
De tocht gaat via de Enge Wormer naar oost Knollendam , en dan gelijk even een waarschuwing voor de mensen die in de toekomst hier langs komen , aan het eind van het dorp zit een smerige geul dwars over de weg waar je velg een aardige tik van krijgt dus niet te hard fietsen daar.
Na Oost Knollendam verder over het Oudelandsdijkje naar Spijkerboor , niet met het pontje over maar gewoon de Starnmeerdijk volgen naar Starnmeer , via een lus de snelweg over en bij de splitsing naar Driehuizen van de track afgeweken omdat ik geen 100 km wilde maken en naar West graftdijk gefietst.
Even een fototje gemaakt van de kerk en een pakje sultana,s gegeten en weer door naar Graft , dan De rijp en via de Zuiddijk naar Purmerend.
Bij Restaurant de Drie Zwanen even genoten van een Tosti Hawai en een colaatje en vandaar naar de Wijde Wormer , het fietspad langs het spoor genomen , wisten jullie trouwens dat dat fietspad de achterdichting heette ?
Op dit fietspad werd mij de weg gewezen door een groepje Kwikstaartjes die me echt aan het lachen maakten met hun vrolijke en herkenbare vlieggedrag.
Na de Zuiderweg en de rest van het ritje kwam ik bezweet weer thuis.
Mooie maar erg winderige tocht met flinke stukken tegenwind , toch weer 55 km gefietst , vlg keer maar weer even verder.

Geen opmerkingen: