zondag 1 augustus 2010

Super Mooie Rit


Na vorige week een uitnodiging voor een rit met iemand afgeslagen te hebben vanwege mijn wisselende gezondheid , heb ik vandaag toch besloten , na een paar nachten eindelijk eens goed geslapen te hebben, om een rit met de rechtopfietsers van DTS mee te gaan rijden .
Er waren aardig wat leden op deze rit af gekomen en later begreep ik ook waarom , het was prachtig weer en de rit ging door prachtige polders met weinig wind dus super fietsweer.
Het komt er op neer dat ik de eerste paar kilometer bij een groepje blijf hangen en dan ga versnellen om alleen verder te gaan en vaak kom ik wel iemand weer tegen bij het koffiepunt als ik daar net weer weg ga.

Vandaag ging de rit over 50Km naar De Theetuin in Overleek.
Vanaf het Clubhuis door het Twiske naar Landsmeer langs Zunderdorp , Door de polder naar Broek in Waterland,verder door de prachtige polder naar Overleek voor de Thee en een stempeltje .
Deze gelegenheid zit op een van de mooiste plekken in de polder , tevens kun je daar een fluisterboot met gids huren of lekker met de kano op pad door de slootjes.
Na de Thee met appelgebak weer verder gefietst richting Ilpendam en via een buitenwijk van Purmerend naar Waterland en De Wijdewormer weer naar het Clubhuis .
Vandaag was een test voor mij om de track vanaf de gps goed te rijden , ik heb nu een andere kleur ingesteld die ik aardig kan onderscheiden en ik had ook weinig problemen onderweg , heel even heb ik de papieren versie nodig gehad omdat ik wat afgeweken was maar het is allemaal goed gekomen .

al met al toch weer 58 km gefietst met prachtig weer.
Wil je de track voor je GPS hebben , laat een berichtje achter met je mail en ik stuur m naar je toe.
Voor Velomobielrijders zit er even een smal stuk bij waterland waar je als fietser eigenlijk moet lopen maar met een velo gaat dat niet lukken .

Geen opmerkingen: