zaterdag 4 september 2010

Trainingsrondje


Vandaag voor het tweede rondje van start gegaan richting de Wormer en Purmerend , alwaar de sluis voor gemotoriseerd verkeer afgesloten was vanwege een cultuurdag ofzo , ik zag wel een aantal sleepboten liggen waar zwarte wolken uit kwamen en terwijl ik langs het kanaal richting Spijkerboor fietste ging ik er nog een paar voorbij.
Na een 4 km warming up ging de vaart er lekker in op de zuiderweg , heb de snelheid continu rond de 27 km/uur gehouden , het zwakke windje natuurlijk tegen , maar vanaf Purmerend had ik dat zelfde windje een beetje mee en ging de snelheid naar de 30 km/uur , dit tot aan Spijkerboor geprobeerd vol te houden en het gemiddelde was tot aan spijkerboor opgelopen tot 28 km/uur met deze snelheid door naar Oost Knollendam en via de Wormer naar de Zaanse Schans , daar kreeg ik de schrik van m,n leven want in een bocht die niet te overzien was lag een hoop los grind of asfaltkorreltjes en ik kwam daar aan met bijna 30, Remmen was geen optie meer dus dan maar niet meer trappen en het beste er van hopen , ondertussen had ik ook nog veel bekijks en dan wil je helemaal niet onderuit gaan.
Maar gelukkig bleef alles overeind en kon ik doorgaan met toeristen ontwijken want die lopen zo achterwaarts het fietspad op om een foto van een molen met familie te nemen.
Thuis aangekomen zag ik dat ik 1.28uur over 38,9 Km gedaan heb en dat is best netjes vind ik.
De hoogste snelheid was 46,2 Km/uur , gehaald bij het afrijden van de Hoornse lijn kluft.

Geen opmerkingen: