woensdag 1 september 2010

Trainen

In navolging van Wim.S heb ik ook maar besloten om wat aan intervaltraining te gaan doen om de conditie wat op te vijzelen , want je denkt dat het met je conditie wel goed zit als je bijna iedere dag 28 km fietst en regelmatig langere afstanden tot 60/70 km rijd maar dat is niet zo vanzelfsprekend .
Nu ga ik vlg maand een wedstrijdje rijden in Zwolle en ga meerijden met de tijdrit Enkhuizen /lelystad (50Km) dus is het wel verstandig om wat aan voorbereiding te gaan doen.
eerst maar eens rustig aan het opwarmen naar Het Twiske , dit is ongeveer 4 km bij mij vandaan , daar aangekomen de teller gereset en van start gegaan , eenmaal op snelheid , 32 km/uur , dit geprobeerd zo lang mogelijk vol te houden maar dat lukte maar een minuut of 4 , daarna even rustig aan om de ademhaling op peil te brengen en nog maar eens proberen , de snelheid kwam nu iets hoger , 34 km/uur , en dit hield ik ook weer 4 min vol , weer even rustig om adem te komen en daarna weer versneld.
Zo door gegaan tot het rondje ten einde was en naar de resultaten gekeken , Totaal 12,1 km gefietst met een gemiddelde van 27,2 km/uur .Maar het was best wel hijgen en zweten maar de aanhouder wint in de meeste gevallen.
De heren ligfietsers bij de wedstrijd in zwolle hebben van mij nog even niets te vrezen want dit is niet al te best , ter vergelijk , de meesten rijden zo ongeveer gemiddeld 35 km/uur , sommige nog harder en een paar langzamer.
Rustig aan naar huis gefietst en lekker gedoucht , Overmorgen maar weer proberen , hopelijk gaat het dan langer en harder.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

ff de pauwerboost aan ztten kerel!