zondag 10 juli 2011

Paradijs ?

Wanneer waan je je in het Paradijs en bestaat dat eigenlijk wel ?
Vandaag op de terugreis van het Werk weer omgereden via Den Ilp alwaar ik een ietwat gezette man op een motorgrasmaaier in zijn grote tuin bij zijn prachtige huis aan het grasmaaien zag met een dikke sigaar in zijn mond waarbij ik dacht , die man woont op een prachtige lokatie met een geweldig uitzicht in een prachtige villa , eigenlijk het paradijs , en toch is hij zijn tijd in het paradijs aan het inkorten door niet met de hand te maaien (beweging) en een dikke sigaar (roken is ongezond) te roken.
En toen dacht ik aan mezelf , heerlijk fietsend op m,n Fujin met rechts van mij de Weilanden en slootjes en links van mij voorbij rijdende auto,s met hun uitlaatgassen op ademhoogte ( voor mij dan ) en af en toe een lawaai makende brommer , en ik waande mij eerst in het Paradijs op mijn fietsje maar eigenlijk verkort ik ook mijn verblijf vlgs sommige onderzoekers , te veel bewegen schijnt ook niet goed te zijn en de uitlaatgassen van auto,s bussen en andere vervoersmiddelen met al dat fijnstof is zeker niet goed voor je , dus rijst weer de vraag

Wie is er nu eigenlijk in het paradijs ?
De man met de sigaar of ik de ligfietser ?

Vandaag 38 km gefietst.

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Fujin Fietser ,

Ik denk dat iedereen in zijn eigen paradijs leeft. Mijn buurman vind het heerlijk om te roken en te drinken (wijn). Ik ben meer het sportieve type en rook en drink niet. Hij zegt tegen mij dat ik eindelijk eens moet genieten van mijn leven. Ik denk maar zo het paradijs heeft vele gezichten.