donderdag 12 februari 2009

Nieuwe gasvulling

Vandaag moest ik naar amsterdam om een nieuwe gascilinder in m,n voorvering te laten zetten .
Even getwijfeld want de wegen hier in zaandam lagen er best wel wit bij maar toch maar besloten om op de fiets naar de ligfietswinkel te gaan want parkeren is daar een crime , zeker omdat je niet met muntgeld bij de meter kan betalen en dat chipknippen heb ik nog niet onder de knie.
Maar goed , heel voorzichtig gestart en al gauw werden de straten beter natuurlijk door het strooien met zout .
Bij de Hempont aangekomen kon ik gelijk de pont op en heb gezellig met een dame staan kletsen die ook met de fiets naar amsterdam ging .
Op de hemweg kreeg ik nog een sneeuwbui op m,n kop maar dat maakt het alleen maar gezelliger.
Bij de winkel aangekomen bleek de monteur er nog niet te zijn , hij stond in de file bij purmerend door een sneeuwbui.

Het plaatsen van de gasvulling was ook voor hun een nieuw karwei maar het bleek een fluitje van een cent , volgende keer kan ik het zelf wel .
De cilinder is een metalen buisje van plus minus 6 cm lang en een doorsnee van 6 mm , dus eigenlijk een klein dingetje.
deze word aan de onderkant van een bus geschroefd en daarna samen met een laag vet weer teruggeplaatst in het balhoofd .
Na montage hebben de boys nog even m,n versnelling bijgesteld en ben ik weer op weg naar huis gegaan en wat een heerlijkheid is dat zeg , je voelt geen enkel kuiltje meer , hij rijdt weer als een zonnetje , zelfs het miezerbuitje onderweg kon me niet deren.
PS. even nog een klein nieuwtje , de ligfietswinkel amsterdam is bezig met een filiaal in zaandam , hoofdzakelijk voor de velo,s zoals sunrider , waw omdat het winkeltje in amsterdam wat aan de kleine kant word. toch ook goed nieuws in deze crisistijd.

Ritafstand 25 Km
Totaal dit jaar 222 Km

Geen opmerkingen: