dinsdag 15 februari 2011

Zonder Spatbord verder.


Vanmiddag de Fujin gepakt voor een rondje fietsen.

Ik heb al een tijdje last van rammelende spatbordjes , de stangetjes waar het spatbord aan vastzit zijn niet bestand tegen de langdurige trillingen en af en toe breken deze gewoon af .
Een halfjaartje terug was de middenophanging al afgebroken en toen heb ik een deel van het spatbordje afgehaald in de hoop dat als het spatbord kon veren of vrijelijk heen en weer gaan boven het wiel dat de stangetjes dan langer mee zouden gaan.
Helaas , na 2 kilometer werd het gerammel ondraagbaar en ben ik gestopt om eens te kijken hoeveel er nu weer stuk waren , er waren nu 2 stangetjes spontaan afgebroken en ik heb gelijk maar besloten om het hele spatbordje eraf te halen om te voorkomen dat de afgebroken stangetjes in mijn draaiende wiel kunnen komen.
Helaas had ik geen passend inbus sleuteltje aan de multitool zitten dus dat werd afbreken, de afgebroken delen netjes in m,n toptas opgeborgen en verder gegaan met het rondje zonder spatbord.
Even voor Waterland moest ik een paard inhalen en nadat ik er even achter was blijven hangen kreeg ik een seintje van de amazone dat ik er langs kon en op m,n vraag of het paard niet zou schrikken van de lage fiets was het antwoord ontkennend dus ben ik er maar rustig langs gereden .
Van Waterland naar Landsmeer had ik windje tegen en vond ik het koud , aan het einde van Landsmeer ben ik na een stukje Adam Noord de polder van Landsmeer in gegaan en langs het oorlogsmonument gefietst en vandaar terug naar Het Twiske en verder naar huis om lekker onder de warme douche te kruipen.

34 Km Gereden met goed weer. 8 gr.C

Geen opmerkingen: