zaterdag 2 mei 2009

Vliegtuigjes kijken met marcel


Gisteren had ik marcel beekmans gemsent of hij zin had om ff vliegtuigjes te kijken bij schiphol en dat had hij wel , dus de afspraak was gauw gemaakt , rond 11:00 bij centraal pontje.
Via de nieuwe vlinderbrug en de achtersluispolder naar de Molenwijk om via de Kometensingel naar het NDSM pontje te gaan , had ik maar de gewone route via Oostzaan genomen want bij het pontje aangekomen smste Marcel dat hij bij m,n huis was .
Hij was vroeg wakker en dacht ik haal opa wel even op maar hij was via Oostzaan gegaan en ik niet dus elkaar mis gelopen.
Marcel had wel gesmst dat hij dit ging doen maar mijn telefoon stond nog niet aan.
Elkaar bij de pont ontmoet en via de binnenstad naar de Haarlemmerweg gefietst , Die Marcel rijd in de stad net zo als op een polderweggetje dus ik had moeite om hem bij te houden in die drukke stad , daar heb ik echt bewondering voor , ging ik nog bijna op m,n plaat door een tramrails maar gelukkig vond ik snel genoeg m,n evenwicht weer.
Via Halfweg naar Haarlemmerliede , ik denk daar staat wel een bordje met boesingherliede , daar wilden we heen eigenlijk , want ik weet dat de Ijweg daar begint en daar kun je mooi vliegtuigjes kijken maar nee hoor geen bordje.
Dan maar door naar Haarlem en voor Haarlem afgeslagen de vijfhuizerweg op , door een mooi park en langs de Ringvaart alwaar Marcel nog bijna een eend doodrijdt , het beest was zo eigenwijs om toch onder marcels wiel door te gaan terwijl deze alles deed om hem te ontwijken maar goed zonder eend naar Vijfhuizen en vandaar door naar Cruquius en naar Hoofddorp om bij Rosenburg een spottersplaats te vinden , helaas afgesloten maar we konden toch naar de opstijgende vliegtuigen kijken en onze broodjes opeten.
Na een kwartiertje weer op weg om via Oude Meer op de fokkerweg te komen en door Het Amsterdamse bos terug naar Zuid Oost te fietsen om via de Rivierenbuurt en nog een andere wijk weer bij de Schellinkwoude Brug aan te komen alwaar ik Marcel gedag zeg want deze heeft een hekel aan bruggen en hij hoefde er ook niet over dus alleen verder via A.dam Noord naar Oostzaan en weer naar huis in Zaandam.

Vandaag 91,5 Km gefietst en die halve was zwaar.

4 opmerkingen:

marcel beekmans zei

lol Amsterdam is toch bijna allemaal polderweggetjes?:p ben nog ff bij de action geweest maar kon geen toeter vinden:P dus as je er een tegenkomt morgen .... be my gast,
beekie is na 102 km moe!! pff morgen maar met de trein naar gouda;P

zal je trouwens m'n weergeef nam nog ff kunnen veranderen? onder de lijst met "blogs die k volg'staat een teken als je met de mis daarop staat, "bewerken"zie je dan, als je daar op drukt, kan je nar mijn gedoe gaan en op naam wijzigen drukken, maak er maar iests moois van:P

hey was erg leuk vandaag!!

Gerrit zei

M,n vrouw neemt er van de week wel eentje voor je mee , wil je een groene of een zwarte ?
Naam is veranderd en ik vond het ook leuk vandaag ondanks het verkeerd rijden.
Zal die eend nog leven ?

marcel beekmans zei

liefffffffff uhh doe maar groen:P nazca is ook groen he:P geloof wel dat die eend nog leefde, reed er net niet overheen ( geloof ik )

marcel beekmans zei

zal je nog ff m'n naam baast ligfietslover wille zete? oei beekie wel veer eizend e;P lol

trouwens nog ff geprobeert kaartje in elkar te zette wat we gereden hebben maar lukt ie egt:P