maandag 17 augustus 2009

Vrijdagavondtochtje


Afgelopen Vrijdag 14-08 was het 4 de vrijdagavondtochtje , dit zijn een serie van 4 kleine tochtjes door de streek (25Km) dit jaar zijn het er 5 geloof ik en tijdens deze tochtjes kom je door straatjes waar je anders nooit komt.,Ik probeer altijd 1 of meerdere van deze tochtjes mee te rijden omdat ik door deze tochtjes begonnen ben met fietsen , weliswaar op een gewone rechtop fiets, maar toch.
Vanavond was speciaal omdat mijn dochter ook mee zou gaan , Zij had al een week of 3 niet meer op haar ligfiets gereden omdat ze na iedere rit last van haar knie had en dat niet tegen papa durfde te zeggen maar de fiets was in die drie weken veranderd doordat er een kleiner voortandwiel op gekomen was en daardoor zou ze vanzelf lichter fietsen en minder of geen pijn aan haar knie hebben.
Het verschil werd richting het clubhuis gelijk al duidelijk en tijdens de hele rit heeft ze geen last gehad en ze vertelde me steeds dat ze ook niet eens moe was dus het heeft geholpen. Misschien gaat ze nu ook meer fietsen want het is natuurlijk zonde als zo een mooie fiets meer stil staat als rijd.
Het begin van het tochtje was best mooi , het middenstuk en laatste stuk ging door de stad en zaandijk west en daar vond ik niks aan dus hebben we besloten om een stukje af te snijden en via een andere route weer naar het clubhuis te gaan , de 25 hebben we evengoed vol gemaakt.
Tijdens het fietsen zag ze steeds bekende straten en gebouwen en dat liet ze me dan weer weten , dus ze vond het blijkbaar leuk. (je weet het nooit met meiden)

vandaag 33 km gefietst.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

gezellie hoor:D deze week ist lekker fietweer!! ik ben de komende dagen nog ff int koog ad zaan....als je zin heb om stukkie te rijden geef maar ff gil dan:P